Le Directeur de publication

Professeur SERY Bailly

Volume 16, Septembre 2021

  Table des matières 

1. KLOHINLWÉLÉ KONÉ : THE HUMAN BODY AND ITS CULTURAL MEANING IN G. OKARA’S THE VOICE.................7

2. AHMADOU SIENDOU KONATÉ & JOHNSON ADEBOYE ADEGOKÉ : THE FEMALE BODY AS THE TOPOS OF PATRIARCHAL OPPRESSION IN “SKINNED”, A SHORT STORY BY NNEKA LESLEY ARIMAH........................................32

3. KOUADIO PASCAL KOFFI : FEMALE BODY AS A MUSE OF FEMINIST CONSCIOUSNESS IN AMMA DARKO’S BEYOND THE HORIZON ......................................................................................................................................56

4. KILANKO ADIÈLE ZANNOU : THE NATIVE AMERICAN’S REPRESENTATION OF THE BODY IN LESLIE SILKO’s CEREMONY.........................................................................................................................................................71

5. SIAKA FOFANA : DE-CONSTRUCTING AFRICAN POLITICS VIA THE GROTESQUE BODY IN NGŨGĨ WA THIONG’O’S WIZARD OF THE CROW......................................................................................................................................88

6. ADJAKO KOUASSI : L’ESTHÉTISATION DICHOTOMIQUE DE LA FEMME ET DE SON CORPS DANS L’ÉCRITURE D’EXPRESSION ANGLAISE D’ARMAH................................................................................................................103

7. DÉKAO FABRICE TIEMOU : THE FANTASY OF THE BODY IN BEN OKRI’S THE FAMISHED ROAD ....................118

8. DJAHI MICHEL BLYO : L’AUTOBIOGRAPHIE POLITIQUE ET L’EXPRESSION DU CORPS : L’EXEMPLE DE QUELQUES TEXTES DES DÉCENNIES 1960-1990 ...............................................................................................................130

9. KOFFI MELAINE-ANICET V. KOUAKOU: LE CORPS ENTRE ESTHÉTIQUE ET EXPRESSION IDENTITAIRE : UNE LECTURE PHILOSOPHIQUE ET SOCIOLOGIQUE...............................................................................................157

10. KOUASSI ZAMINA JOHNSON: THOMAS PYNCHON ET L’ÉCRITURE FRAGMENTAIRE................................169